fcb.portal.reset.password

The Supreme Court has dismissed the appeal by the French newspaper ‘Le
Monde’ and the journalist Stéphane Mandard and has upheld the sentence
which the Audiència Provincial de Barcelona handed down condemning the
paper for damaging the Club’s honour and also ordering damages to be paid.

The Court decided that the Club’s right to honour should prevail over freedom
of information and considered that the lack of fact-checking done by the journalist
was a lack of diligence in carrying out his work as a reporter.

The case has its origins in an article written in the French newspaper ‘Le Monde’
in 2006 which alleged a link between Doctor Eufemiano Fuentes, who was
involved in the ‘Operació Puerto’ case, and FC Barcelona. This led to the Club
bringing a case for libel against the newspaper, which it won in the lower courts.

The paper appealed the decision and the Audiència Provincial lowered the
damages to 15,000 Euros. This decision was then again appealed to the
Supreme Court, who today upheld the damages, ordered a publication of the
decision in “Le Monde” and to pay costs.


Back to top